hoe kan het dat mijn camera door verschimmelde baterijen kapot is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Camera's
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat is geen schimmel maar lekkende zuur.
Als dit in het apparaat loopt zal het ook ander componenten (denk aan printplaat) aanvreten.

Antwoorden (1)

Verschimmeld? Ik denk dat je hier lekkende batterijen verwart met schimmel. Als je een apparaat lang laat liggen moet je de batterijen er uit halen om te voorkomen dat ze gaan lekken. Die lekkage is namelijk zuur uit de batterijen en dat kan je apparaat flink aantasten.