Wat is het gevaar van een te grote sd-kaart?

Ik ga een sd-kaart kopen voor mijn camera, en er staat dan vaak bij ' sd kaart tot 32 gb' ofzoiets.
Wat is het gevaar van dan een sd kaart te kopen van bijv. 64 gb?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Camera's
1.9K
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat het niet werkt (herkend wordt).
dudemeister
6 jaar geleden
hou het idd tot 32G in dat geval ps - er zijn tegenwoordig SD card's met ingebouwde WIFI - je komt thuis en dan upload hij ze bv meteen naar je PC / Cloud - reuze handig

Antwoorden (1)

In dit geval werkt het dan niet.

Als er heel specifiek 32GB op staat (en het waarschijnlijk enkel SDHC slikt) dan zal een groter kaartje niet werken omdat die SDXC zijn.

Als er 16GB had gestaan, had 32GB wel gewerkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Precies, het is niet zozeer de capaciteit danwel de gebruikte controller die niet compatible blijkt.