Hoe worden dit soort foto's gemaakt?

Wat moet je hierbij instellen in de camera?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Camera's
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik denk dat je hem rond de 10 fps moet zetten
Amadea
6 jaar geleden
De camera op een statief plaatsen, zodat het toestel niet kan bewegen. En een lange sluitertijd nemen.
Ritsuka
6 jaar geleden
@Askertje210 fps is frames per seconde, dat geld alleen voor video. Als je dat bij zo'n scene doet, krijg je gewoon schokkerig bewegend beeld.
Erna55
6 jaar geleden
Amadea, dit is een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weten jullie ook hoe dit soort foto's heten?
Amadea
6 jaar geleden
Zie ook http://zoom.nl/artikel/cursussen/22388-lichtstrepen-vastleggen.html
Ritsuka
6 jaar geleden
Long Exposure: https://en.wikipedia.org/wiki/Long-exposure_photography

Het beste antwoord

Langdurig belichten, en kleine lensopening (diafragma). Zorgen dat de automatiek uitgeschakeld is, ook de automatische ISO-instelling, en een statief gebruiken of de camera op een andere manier onbeweeglijk houden. Het kan dus niet met een camera waar geen tijdopname, of minstens een lange sluitertijd (verscheidene seconden lijkt me dit) op zit. Diafragma is ook een probleem bij point&shoot camera's, en helemaal bij die in telefoons, want daar zit helemaal geen diafragma in. Je kunt de simpelste camera's hoogstens 'dwingen' tot de langste sluitertijd die het ding kent, door een donker getint glas voor de lens te plaatsen. Er is vziw geen aparte naam voor dit soort foto's. Maar het zou onder 'light painting' gerekend kunnen worden, omdat de lichten bewegen, en van die typische banen trekken. Maar met light painting wordt i.h.a. veel creatievere fotografie bedoeld.
https://encrypted.google.com/search?q=light+painting&num=20&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj18bqi77bUAhVGEVAKHQzaBN4Q_AUICigB&biw=1366&bih=615