Hoe krijg ik m'n foto's terug van een geformatteerde harde schijf?

Hallo,

Ik heb echt hulp nodig. Ik had ongeveer een jaar geleden een laptop. Op de harde schijf zaten foto's, maar toen m'n harde schijf beschadigd raakte wist ik niet wat het probleem was. Na een paar maanden heb ik geprobeerd om Windows 10 te installeren. Ik moest mijn schijf formatteren. Toen de installatie op ongeveer 20% was, gaf de installatie een foutmelding. In de foutmelding stond dat Windows niet geïnstalleerd kon worden, omdat de schijf was beschadigd. Ik heb de schijf een paar keer geformatteerd, maar Windows werd niet geïnstalleerd. Ik kocht een nieuwe harde schijf en installeerde er Windows op. Het was zonder problemen geïnstalleerd. De oude harde schijf heb ik gebruikt als externe harde schijf. Nu zou ik eigenlijk m'n foto's terug willen. Is er een oplossing om de foto's terug te vinden. De foto's zaten op Windows 8.

Alvast bedankt voor de reacties en antwoorden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ontrack data recovery installeren.
zien dat je ruimte hebt op een andere schijf, geen USB2 want dat is te traag, moet USB3 zijn of best interne schijf.
500 mb duurt ongeveer 9 uur + enekel uren om ze te kopieren naar nieuwe schijf. Indien je de bestanden weet staan hoef je niet alles te kopieren hoewel dit steeds het beste is. Heb je ondertussen al opnieuw geschreven op de schijf en is dit net op de plaats van de foto's dan zijn ze wel weg.

Antwoorden (1)

Als je een schrijf formatteert, wordt alle data gewist. Die foto's zijn dus niet meer terug te vinden.
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Zal er vanaf hanger HOE er geformateerd is. Maar waarschijnlijk is data met installatie pogingen wel overschreven. ...
Inekez1
7 jaar geleden
Maar inmiddels is de betreffende schrijf meerdere keren geformatteerd en nu in gebruik als externe harde schijf. Denk je dan dat er nu nog iets is terug te halen?
SimonV
7 jaar geleden
Bij alleen een "snelle format" zou het nog kunnen. Maar ik had "De oude harde schijf heb ik gebruikt als externe harde schijf" over het hoofd gezien. Dat lijkt einde verhaal. Hoewel ik zelf altijd toch even Recuva zou proberen... ;-) Plus.