Hoe maak ik een Google street view achtige opname? Zie voorbeeld in link.

Ik verhuur enkele vakantiehuizen en het lijkt me aardig om in plaats van statische foto's een opname te maken waarin de kijker zelf door het huis en naar buiten kan bewegen. Dus geen video, maar zoals Google street view.

Wat heb ik nodig? Kan het via een app of heb ik een geavanceerde camera nodig en zo ja, is die eventueel te huur?

Zie voor een voorbeeld bijgaande link. Scroll een beetje naar beneden tot je een gordijn ziet met 'see inside'. Je kunt dan als het ware door het restaurant lopen en zelfs naar buiten. Fantastisch lijkt me dat.

http://www.nycgo.com/restaurants/thalassa-restaurant

7 jaar geleden
in: Camera's
2.1K
Inekez1
7 jaar geleden
Het heet Google Binnenkijken, of Virtual Tours. Er zijn bedrijven die dat kunnen verzorgen, compleet pakket van opnamen, bewerken en direct gelinkt aan de Google street view buiten. Kennis van mij heeft het vorig jaar laten doen voor kleine bakkerij, kostte iets van 150 euro eenmalig. Dat was via een actie, dus geen idee wat het normaal gesproken kost voor een vakantiewoning. http://www.virtualtour.nu/
http://www.digitalshowroom.nl/google_business_view_prijzen Vergelijkbare vraag van 6 jaar geleden:
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/software/vraag/57403/software-360-virtual-tour De genoemde software zal inmiddels verbeterd en veranderd zijn. Google op 'virtual tour software' en er zijn verschillende opties.
paulus811
7 jaar geleden
Fantastisch Inekez1! Waarom geef je het als reactie en niet als antwoord? Voor die 150 euro laat ik het zeker doen, al moet ik nog wel even checken of de website het formaat aan kan.

Antwoorden (1)

Dit kun je doen met bvb een 360 graden camera van bvb Samsung,

goedkopere oplosingen: er is een app voor Andriod (idk ios) die je de mogelijkheid geeft om de foto's aan elkaar te plakken.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vtcreator.android360&hl=nl

mvg

Toegevoegd na 54 seconden:
De foto's kan je vervolgens in Google street view bij je vestiging uploaden ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dank je! Ben eens begonnen met het downloaden van de Google Streetview app en dat valt me nog helemaal niet tegen. Perfect is het niet, soms zijn meubels vervormd, maar het effect is best leuk en met een beetje oefening vrij eenvoudig te doen. De foto's van de verschillende kamers kan ik alleen aan elkaar ' plakken' als ik ze via Google Maps publiceer, dat is een beetje jammer maar voor een vakantiehuis ook geen wereldschokkend probleem. Dat m'n 55inch tv voor de hele wereld zichtbaar is met adres en al, staat me nog wel een beetje tegen.