Ja, als ze nog redelijk nieuw zijn. Op een gegeven moment zijn ze 'op'. Het heeft dan geen zin meer om ze opnieuw op te laden. Het is per merk en type verschillend hoe vaak ze op te laden zijn en ook te hoge en te lage temperatuur gaat ten koste van de kwaliteit van de batterij.

Ook bij een nog goede batterij is het zo dat die sneller uit zichzelf (dus zonder te gebruiken) ontlaadt bij te hoge en te lage temperaturen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nieuw hoeft niet perse, NiMH-accu's kunnen bij correct gebruik best lang meegaan. Zoals in de wiki te lezen is correct gebruik aan de lastige kant.
Aan de andere kant kun je een nieuwe accu in één keer definitief om zeep helpen. Dat doe je door 'm te ontladen (al of niet door zelfontlading) tot beneden pakweg 0,8V. Vanaf dat moment is hij niet zinvol meer op te laden en dus effectief waardeloos. Dit geldt trouwens voor alle oplaadbare accu's en batterijen. Beneden een voor dat type specifieke spanning wordt er niet meer geladen en kun je de boel wegbrengen naar het chemisch afval.