Kan een GoPro geactiveert worden door beweging?

Ik heb een GoPro Hero 5 en ik zou het wel leuk vinden als hij kan beginnen met filmen door beweging in het beeld. Volgens mij zit dit niet standaard op de camera, maar wat moet ik er dan bij kopen om het te activeren. Als er al zoiets bestaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
4.3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Je zou de GoPro op ons button mode kunnen zetten (maakt opname als deze van stroom wordt voorzien) en een beweging sensor de voeding kunnen laten regelen.
TurfGraver
7 jaar geleden
ons button mode = one button mode :)

Antwoorden (1)

Beweging is een ruim begrip. Beweging door positie of het beeld van de camera wat beweegt.
Voor de eerste optie zou je de gopro zelf moeten configureren met een eigen script, dan zou je een data gestuurd gpi pulsje kunnen sturen die de actie van het opname zou moeten doen. Een hoop gedoe en waarschijnlijk zal het niet lukken.
Als het voor een professionele toepassing is is er een "pro" afdeling bij gopro die custom gopro solutions maken.
Het laatste wat je kan doe is een sensor die beweging detecteert op een meganisme kunnen aansluiten die fysiek het opname knopje indrukt.
Helaas heb ik geen bestaande oplossing gevonden.
Je zou ook nog de makers van 3rd party plugins Magic Latern kunnen benaderen of ze zo'n applicatie willen maken.

Succes verder