hoe bepaal je de dagwaarde?

De lens van mijn camera is door een derde beschadigt. Aanschaf was destijds €1500,- Reparatiekosten van de lens zijn €1000,- De lens is 5 jaar oud. Hoeveel gaat een verzekering mij uitkeren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.3K
ronron1212
8 jaar geleden
Dat is wat lastig standaard wordt dit soort apparatuur in 5 jaar afgeschreven met een mogelijke restwaarde van 300 euro.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hangt ook af van hoe je je apparatuur verzekerd hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe die derde verzekerd is

Antwoorden (1)

Op Marktplaats kijken wat deze, of een vergelijkbare lens, van die leeftijd kost.

Als er slechts een lens wordt aangeboden dan is de prijs minder betrouwbaar.
Worden er bijvoorbeeld vijf aangeboden, dan de hoogste en laagste prijs niet meetellen en het gemiddelde nemen van de overige drie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het beleid bij verzekeringen is om zo weinig mogelijk uit te keren.
Wat ze niet hoeven te betalen is pure winst voor de verzekeringsmaatschappij.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lijkt allemaal nogal willekeurig, ik neem aan dat ze bij een verzekeringsmaatschappij richtlijnen hiervoor hebben? Een tweedehands lens zoals ik die heb kost ook op marktplaats nog steeds zeker €1000,-.
Edraket
8 jaar geleden
De verzekeringsmaatschappij heeft hiervoor waarschijnlijk richtlijnen. Hebben ze die niet dan schakelen ze een expert in die voor hun de waarde bepaalt. Omdat deze expert wordt betaalt door de maatschappij (wiens brood men eet ....) zal hij de waarde voor de maatschappij zo gunstig mogelijk laten zijn.
Hij zal dus een lage vervangingswaarde
vaststellen. Anders vraag de maatschappij hem de volgende keer niet meer om een waarde te bepalen. Dit bedrag legt hij voor aan jou met het verzoek daarmee akkoord te gaan.

Als je tevreden bent dan ga je akkoord.
Is het bedrag in jouw ogen te laag dan weiger je zijn voorstel te ondertekenen. Je moet dan gemotiveerd beargumenteren waarom het bedrag te laag is.
Dat zou ik doen aan de hand van wat de prijzen op Marktplaats zijn. De uitdraai van de verkoopadvertenties kun je aan de expert overleggen en met hem in discussie gaan.