Hoe kan ik op afstand een electriciteitsmeter aflezen?

Ik heb twee vakantiehuizen in Duitsland en wil de verbruikte stroom met onze gasten afrekenen. We hebben een uitstekende houtkachel, maar bijna alle gasten zetten de elektrische verwarming aan die me ongeveer 200 euro voor een week kost.

Ik zou graag op afstand de beginstand en eindstand van de elektriciteitsmeter aflezen. Een bevriende buurman vragen werkt niet altijd en ik wil ook niemand tot last zijn.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een camera die ik op afstand een foto kan laten maken en die vervolgens toestuurt via mail of sms. Maar iedere andere oplossing is ook welkom.

Alvast dank!

8 jaar geleden
in: Camera's
2K

Antwoorden (2)

Je zou eigenlijk moeten nagaan of netwerkbeheerders in Duitsland ook zog. 'slimme meters' (zo worden ze aangeduid) plaatsen zoals die nu door de Nederlandse netwerkbeheerders worden 'uitgerold'.

De standen van die meters zijn op afstand in te lezen.
8 jaar geleden
Slimme thermostaten zoals TOON of Nest. Je kunt op je smartphone / tablet de standen live aflezen en zelfs de temperatuur instellen.