Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik op afstand een electriciteitsmeter aflezen?

Ik heb twee vakantiehuizen in Duitsland en wil de verbruikte stroom met onze gasten afrekenen. We hebben een uitstekende houtkachel, maar bijna alle gasten zetten de elektrische verwarming aan die me ongeveer 200 euro voor een week kost.

Ik zou graag op afstand de beginstand en eindstand van de elektriciteitsmeter aflezen. Een bevriende buurman vragen werkt niet altijd en ik wil ook niemand tot last zijn.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een camera die ik op afstand een foto kan laten maken en die vervolgens toestuurt via mail of sms. Maar iedere andere oplossing is ook welkom.

Alvast dank!

8 jaar geleden
in: Camera's
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zou eigenlijk moeten nagaan of netwerkbeheerders in Duitsland ook zog. 'slimme meters' (zo worden ze aangeduid) plaatsen zoals die nu door de Nederlandse netwerkbeheerders worden 'uitgerold'.

De standen van die meters zijn op afstand in te lezen.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Slimme thermostaten zoals TOON of Nest. Je kunt op je smartphone / tablet de standen live aflezen en zelfs de temperatuur instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding