Kan iedere dashcam goed filmen als je gata racen op zandvoort?

Heb je als je gaat racen, bijvoorbeeld vrij rijden op Zandvoort, een bepaald soort dashcam nodig? Of kan elke dashcam dat goed filmen zonder dat deze valt, verschuift etc.?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is goed? Er bestaat een enorm verschil in kwaliteit tussen prulcamera's en bijvoorbeeld Go Pro's. Of deze blijven zitten ligt weer aan de meegeleverde of LOS aangeschafte accesoires. http://tweakers.net/pricewatch/419101/gopro-hero.html http://tweakers.net/pricewatch/464514/gopro-hero+.html Let op met die prijs ben je er nog niet, je moet dus vaak nog bevestiging kopen.

Antwoorden (1)

Ik gebruik een GoPRO met motorraces op het circuit, deze blijven prima zitten. Uiteraard heb je last van de hobbels en trillingen, maar het is niet zo dat de camera hierdoor verschuift, je ziet het alleen terug in het beeld.

Wanneer je een gelimiteerd budget hebt, zou ik een GoPRO aanraden, de goedkoopste versie kost rond de €135,- en schiet 720p (60 FPS) of 1080p (30 FPS). Een prima kwaliteit dus voor een prima camera.

De accessoires koop ik op dx.com, die zijn van prima kwaliteit. Dan betaal je in tegenstelling tot bij GoPRO zelf €2,- voor twee mounts i.p.v. €20,-. Kan echter wel even duren voordat het bezorgd word, maar ik heb het tot nu toe altijd binnen twee weken netjes geleverd gekregen. Het bezorgen is immers gratis! Zelfs als je iets van een euro koopt!