Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat ben ik vergeten in te stellen met overzetten foto's van de D5100 naar computer?

Mijn computer zegt dat er geen foto's op de camera staan terwijl dat wel zo is. Ik gebruik Windows 10, misschien ook iets daar mee te maken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe sluit je hem aan? Met software van de leverancier? Of met een kabel en ziet de computer je sd-kaart en je flashmemory als extra schijven?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met een usb kabel. Hij ziet de sd en flashmemory niet als extra schijven. Ik zie alleen een icoontje van de camera met naam erbij staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik het probleem waarschijnlijk moet zoeken in Windows 10 aangezien mijn oude camera ook geen foto's weer geeft

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Windows herkent je camera als media-apparaat. Stel in je camera eens in dat je PTP wilt gebruiken voor de media-opslag. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel, ik zie dat ik op een verkeerde plek gereageerd heb want zie mijn reactie niet meer. Ik ben op zoek gegaan maar heb me rot gezocht en kan die PTP instelling niet vinden. Weet u misschien waar ik dat kan vinden? Ik heb gezocht bij de gebruiksaanwijzing van Nikon bij verbindingen maar zie t daar niet en op de camera kan ik ht ook niet vinden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding