Waar moet ik opletten bij het kopen van een micro SD kaart voor de SJCAM SJ5000+?

Ik weet niet zo goed welke ik wel kan kopen en beter moet laten liggen... Het enige wat ik weet is dat ik er verstandig aan doe om een class 10 kaart te kopen.

Wat is het verschil tussen SDHC en SDXC (kan de een er wel in de andere niet)?

Welke grootte lijkt jullie verstandig? Ik zit te twijfelen tussen 32GB, 64GB en 128GB.... Maar ik weet niet zo goed wat ik nodig heb en vind de 128 wel erg duur.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Antwoorden (1)

@howrse Je hebt zelf al goede research gedaan door erachter te komen dat je een kaartje van klasse 10 moet hebben. Volgens een bron (dashcammagazijn) kan deze camera een kaartje van maximaal 32 GB aan. Dat betekent dat het ondersteunde systeem SDHC is. Standaard SD gaat tot 2GB, SDHC van 4G tot 32 GB en SDXC van 64 GB tot 2TB. SDXC kan je toestel dus NIET aan. (Zie eventueel de knowledgebase van Sandisk voor gedetailleerde info).

Waar je verder op moet letten is de prijs. Al je je oriënteert op wikipedia kan je zien dat de marktconforme prijs inmiddels zo'n 0,40 euro bedraagt per GB (jan 2014). Veel meer moet je ook echt niet betalen!