Wat is de oplossing voor een externe microfoon bij camera zonder aansluiting?

Ik heb een camera zonder microfoonaansluiting, nu wil ik namelijk een interview afnemen met een externe microfoon, hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
2K

Het beste antwoord

Dit zou je kunnen doen dmv een recorder met externe aansluitingen, zo kan je er een microfoon op kunnen aansluiten. Kijk anders eens op internet voor zn recorder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel moeilijk dat synchroon te krijgen met het beeld. Synchroon houden is vaak ook moeilijk omdat het ene apparaat sneller kan lopen dan het andere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hieraan dacht ik eerst ook maar zoals Thinker inderdaad zegt is dit redel moeilijk. Is er geen makkelijkere manier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee er is geen makkelijker manier. (Camera kopen met audio ingang)
Synchroon lopen zal wel meevallen met digitaal apparatuur.
En gebruik anders iets (ook gefilmd is) als een klap (je kent ze wel) in begin om geluid met beeld gelijk te laten starten. Kun je beeld van klap en geluid in software later gelijk zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Moordigger
"Synchroon lopen zal wel meevallen met digitaal apparatuur."
Valt helaas vaak niet mee. Ervaring. Ik moet vaak films monteren die met verschillende merken camera's opgenomen zijn uit verschillende hoeken. Bijzonder irritant als je om de paar minuten opnieuw moet syncen omdat de snelheid van de camera's blijkbaar niet hetzelfde was. Geluid wat niet lipsynchroon loopt zie je onmiddellijk.

Andere antwoorden (2)

Een goedkope manier die veel mensen gebruiken is door een microfoon aan te sluiten met bijv. je telefoon, dan kun je later het geluid vanaf je telefoon onder de video plakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf een losse microfoon de Samson Q6CL een microfoon statief met de Behringer XENYX 1202 PA en studio mixer en ertussen een U Control UCA202,
dit sluit je zo aan op je computer je neemt het geluid op met audacity en dan heb je goed geluid met wel een klein prijskaartje van ongeveer 150,-
Bronnen: