Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik met een Panasonic DMC-FZ72 de achtergrond zo wazig mogelijk maken?

Met een Lumix Panasonic DMC-FZ72 moet ik portretfoto's maken waarbij de achtergrond zo wazig mogelijk is (liefst zoiets als onderstaand voorbeeld). Ik heb geen verstand van camera's en met de handleiding en alle websites met tips kom ik er niet uit. Op welke knoppen moet ik drukken om dit te kunnen bewerkstelligen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dit kun je doen door de portret stand in te stellen op de camera. Hoe je dit moet doen staat in de PDF van de handleiding blz. 124. Modusknop op SCN (Draaiknop bovenop de camera rechts!) Dan op scherm betreffende scene selecteren. Hier is de eerste de portret stand. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank, deze had ik ontdekt. Echter kreeg ik de indruk dat er meer mogelijk moet zijn, bijvoorbeeld met diafragma-instellingen(?).
Je kan handmatig instellen met deze camera door deze op M of A te zetten
Met M stel je het diafragma en sluitertijd in. Diafragma zet je zo groot mogelijk en zo groot mogelijk is niet f22 maar bv f2.8 of 3.5 en de sluitertijd is afhankelijk van de omgeving.
Op A stel je het diafragma in en de camera zoekt er (min of meer) de juiste sluitertijd bij.
Bij portret kan je beste ook even een statief gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden