Hoe kan je een wegwerpcamera ombouwen om steeds te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
anneliez
9 jaar geleden
waarom zou je dat doen? een gewone camera is meter en sinds de komst van de digitale camera, zijn de gewone analoge toestelletjes heel goedkoop (vaak liggen ze nog wel bij een bekende ergens te verstoffen)
capthavoc
9 jaar geleden
Je haalt me de woorden uit mijn keyboard !
Je kan hele dure spiegel reflex camera's van hele goeie merken canon nikon etc met hele dure lenzen set voor een prikkie krijgen op marktplaats.
waarom dan knoeien met een kartonnen wegwerp camera ?
met de kans dat je de foto's nog verpest ook ?
kijk eens bij een pandjeshuis te kust en te keur !

Antwoorden (1)

Je moet hem heel voorzichtig open maken, het filmpje er uit halen en een nieuwe plaatsen. Een wegwerpcamera draait precies andersom als een "gewone analoge", nl. hij rolt het filmpje op.
Zie onderstaand link voor een complete "hack"versie.

http://www.lomography.nl/magazine/tipster/2012/12/11/hack-je-wegwerpcamera-voor-coole-dubbels