Kan ik mijn halsband van mijn Canon EOS D450 wassen?

Mag of hoe was je je de halsband van één fototoestel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de onderstaande foto lijkt mij dat je de 'halsband' kan wassen, kan je geen manieren vinden om hem eraf te halen?

Antwoorden (2)

Als deze vies en/of zweterig is kun je hem gewoon met een wasmiddel met handwarm water wassen. Even goed naspoelen.

Het is stevig materiaal en bestand tegen vocht en moet dus ook tegen een wasmiddel kunnen.
Goed nadrogen met een handdoek en te drogen hangen tot echt goed droog. Pas daarna weer bevestigen en in je fototas.

Zelfs als het leer is, kun je hem zo voorzichtig wassen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, zonder al te veel probleem.
De halsband is gemaakt om je zweet te kunnen doorstaan, dus water en een milde wasmiddel is geen enkel probleem.

Ik heb een EOS 500D (volgens mij hebben wij precies dezelfde halsband) en ik heb de halsband een paar keer met neutrale zeep en lauw water gewassen. Niet te hard wrijven, gewoon een sopje maken, dompelen, zachtjes wrijven en bewegen, en je zal verbaasd zijn hoe vies het water wordt. Niet schrikken, dat komt ook omdat het neppe leer veel kleurstof loslat.
Spoel het bandje heel grondig af met veel water, anders riskeer je irritatie aan je huid als er zeeprestjes achterblijven, en goed laten drogen.

Het wordt weer zo goed als nieuw!