Mijn fotocamera zegt: lensfout wat kan ik hier aan doen?

Ik had mijn fotocamera los in mijn zak onder het werken in de tuin (er kwam zand in mijn zak) en daarna zette ik hem aan en hij zoomde vanzelf in en uit en ik kon ook geen foto's maken. Als ik hem nu aanzet gaat de lens telkens in en uit en daarna komt er: lens fout te staan. Het is een nikon coolpix S220.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
4.9K

Het beste antwoord

Dan zit er waarschijnlijk nog zand ertussen. Je kan proberen met een haardroger (koude stand alleen) om er nog zand uit te blazen.

Je kan ook proberen om de camera op zijn rug te leggen plat op tafel. Dan de "shutter down"-knop en de aan/uit-knop in te drukken. De bedoeling is dat de camera de autofocus gaat proberen terwijl de lens uitzoomt. Hopelijk dat de lenspinnen weer in hun normale positie komen.

Mocht dat allemaal niet werken dan adviseer ik om deze door Nikon zelf te laten maken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je met de shutter down knop?