Hoe kan je een monitor op de Toshiba Camileo X200 zetten?

Ik wil de Toshiba Camileo X200 kopen, maar er zit alleen een kleine hdmi-uitgang in, voor monitors/tv. Nu heeft mijn monitor geen hdmi-ingang, maar wel een AV-ingang. (waar je zo'n 3,5 jack in kan doen, als ik het goed heb???) Hoe dit op te lossen? Een converter zat tussen de 60 en 100 euro, dus dat was geen optie. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Als je je monitor als tv gebruikt (zonder PC) of direct wil zien wat je filmt kan je gewoon de USB->AV stekker gebruiken die meegelverd wordt (wordt niet bij alle specificaties gezet bij deze wel: http://www.bhphotovideo.com/c/product/822208-REG/Toshiba_PA3973U_1C0K_CAMILEO_X200_1080p_HD.html)

Maar waarom zou je uberhaupt een videocamera op een PC-monitor aan willen sluiten. Volgens mij snap je niet wat normaal is in deze, laat me een poging wagen:

Je filmt wat met je camera. Je haalt je SD-kaartje uit de camera, stopt hem in je PC, opent de bestanden en voila de filmpjes komen via je monitor naar je ogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haii, ik wil graag zien wat ik film op een groter scherm en op iets verdere afstand. Met afstand bedoel ik bv.: Ik zit bij een optreden, de camera (op statief) staat voor de camera. Als ik wil zitten kan ik niet goed zien wat er op de camera staat. Dus door de monitor via een stekker aan te sluiten kan ik dan wel zien. (Dit is slechts een voorbeeldje) En ik wil dat zonder de pc erbij doen. En ik wist niet dat je via een usb kabel van je camera naar de monitor kon aansluiten? Ik dacht dat, dat alleen kon via Hdmi of AV-out.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zal een speciaal ontworpen usbstekkertje zijn werkt alleen op jouw camera. Kijk maar in de specs van de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, alleen ben ik nu achtergekomen dat er geen usb aansluiting in de monitor zit... Alleen een video-in en audio-in/uit... Hoe dit nu op te lossen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een USB>AV kabel. Dus je steekt USB in de camera, en tulpjes in de monitor. Dat is normaliter uitgesloten maar in dit geval een oplossing die gekozen is door de fabrikant. Hoe ze dat precies gedaan hebben snap ik ook niet. Want diezelfde USB uitgang wordt ook voor data overdracht naar PC gebruikt.Het zal wel een slimme uitgang zijn met een chipje die checkt wat het signaal moet zijn, of wellicht zit er een speciaal fysiek iets aan de kabel zodat de camera doorheeft dat hij nu gewoon composiet naar de usb uitgang moet sturen. Op mijn camera zit voor elke videouitgang een speciale uitgang + aparte USB. Bij deze is het dus gecombineerd. Handig dus (als het goed in de beschrijving staat). Outputs 1x HDMI C (Mini)
1x A/V (with mini USB)
1x Mini-USB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan dus die camera kopen en dan werkt je opstelling met je monitor met rood-wit-geel ingang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Bestaat er ook een usb -> video-in (3,5 mm)? Ik heb op internet gezocht, maar ik kon het niet vinden. Want de monitor heeft alleen zo'n aansluiting. Maar anders kan ik ook de converter kopen van AV -> video-in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die hoort eigenlijk bij de monitor geleverd te worden. Maar ik zou niet gaan zoeken naar USB-jack(3.5mm). Het zal dus USB>AV+AV>Jack(Video in) worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, ik zal kijken, maar het is ook geen echte monitor voor camera', maar meer een scherm die je kan aansluiten aan een auto-dvd speler. Ik heb getest of hij het deed op een andere camera, (waar wel die snoer en ingang bij zat) en het werkte, vndaar dat die snoer er niet bij zit;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(dat is een andere snoer die erbij zit)