Hoe kan ik ervoor zorgen het aantal foto's op mijn camera nul word?

Ik wis alle foto's op mijn camera via de computer. Maar als ik dan een foto wilt maken, staat ie bijvoorbeeld op het getal 783. Dus de 783 ste foto. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat getal weer naar nul gaat? Ik heb btw een geheugenkaartje in de fotocamera zitten. Kan het daaraan liggen?
Ik heb een Nikon Coolpix S2700.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Ritsuka
10 jaar geleden
Is het niet dat je nog zoveel foto's kunt maken?

Antwoorden (3)

Blader door het menu van je camera, er staat vast wel een mogelijkheid om alle tellerstanden op 0 te zetten.
Maar waarom zou je dat willen?
Er is grote kans dat je dan op je pc meerdere foto's hebt staan met precies dezelfde naam. Je loopt kans dat je nieuwe foto's de oude overschrijven en dat je ze kwijtraakt.

Mocht je ze toch een andere naam willen geven, dan raad ik je aan te kijken naar een programma als "Bulk Rename Utility". Dit is een freeware programma waarmee je direct al je foto's in een bepaalde map van een andere naam kunt voorzien, bijvoorbeeld: Zomer2013_001, Zomer2013_002 etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De teller kan u niet wissen maar er is een oplossing voor.
Als u het geheugen wist komt uw teller terug op NUL te staan, let wel dan bent u alle aangepaste instellingen kwijt.
Om dit te doen moet u de geheugenkaart eruit halen en dan naar menu setup => tab gereedschap (sleuteltje) => geheugenkaart formateren/geheugen formateren.
Met geheugenkaart erin wordt die geformateerd, met geheugenkaart eruit wordt uw geheugen geformateerd.
Zie handleiding blz 60, die kan u gratis downloaden op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan inderdaad in het menu van je camera. Daar kun je aangeven dat de teller weer op nul moet komen te staan.

Wat eerder genoemde antwoorden ook aangeven; waarom zou je dat willen? Maakt het ordenen en terugvinden van foto's niet gemakkelijker.