zorg dat alles op beeld staat wat op de camera moet, maar vooral, dat de camera ergens op staat. zet hem het liefst op een statief, maar anders, zet hem op een een vlakke ondergrond, en zorg dat je de camera niet beweegt als je een foto neemt.

Toegevoegd na 33 seconden:
maar mocht dat niet mogelijk zijn:*

Toegevoegd na 43 seconden:
maar mocht dat niet mogelijk zijn:*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zet je camera op een statief, en zorg dat de belichting altijd hetzelfde is.
Verander je lampen dus niet en doe je raam dicht, anders gaat de tijd heel snel (zo ziet het er dan wel uit, alsof de zon al onder gaat terwijl hij net is opgekomen).
Je kan met iedere camera stop motion maken, maar laat hem wel op dezelfde plek staan, beweeg je hem toch per ongelijk, maak er dan een scenewisseling van.
dan lijkt het of het de bedoeling was, neem gewoon een ander invalspunt.
Is het mogelijk om je camera met een afstandsbediening te bedienen, doe dit dan, dan kun je hem ook niet per ongelijk verschuiven tijdens het indrukken!
Gebruik een goed programma, daar heb je veel meer plezier van naderhand.
Gebruik bij voorbeeld tvpaint, deze kun je vast wel ergens (iets met peers en trackers) vinden.
Dit is een lastig programma om mee te leren werken, maar snap je het eenmaal, dan gaat het heel snel.
Zelf gebruik ik dit programma ook, samen met AVID.
Dan edit ik de film in AVID en maak ik eigen speciaaltjes (veelal textvliegdingen) met tvpaint.
Hoop dat dit helpt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou zelfs met je telefoon kunnen... Er zijn app-jes voor! Kwaliteit is dan natuurlijk wat minder.