Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom laden mijn accu's niet?

Ik heb twee nieuwe EN-EL10 Li-ion accu batterijen (en-el 10 enel 10) voor mijn fotocamera. Maar wat ik ook probeer ze laden niet. Met andere woorden er komt geen stroom in.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nee de lader doet het prima; ik heb nog meerdere batterijen. Het zijn echt de nieuwe batterijen waar het probleem in zit, maar wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijke oorzaken:

--  De batterijen zijn al opgeladen.
--  Je stopt de batterijen verkeerd om in de oplader.
--  De lader is kapot.
--  De batterijen zijn kapot.
--  Je moet nog op een knopje duwen van de oplader.

Probeer iemand te vinden die een lader heeft waar jouw batterijen ook inpassen, en probeer je batterijen in die lader op te laden. Zo kom je erachter of het aan je lader of aan je batterijen ligt - of aan jezelf. ;-)

Je kunt ook proberen andere batterijen op te laden in jouw lader. Ook zo kom je erachter waar het probleem zit.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Een productiefout kan nooit worden uitgesloten. Ik geef toe, het is waarschijnlijker dat de fout bij de oplader ligt (of bij jou) dan bij de batterijen, maar uitgesloten is dat laatste niet.

Andere antwoorden (5)

Weet je zeker dat je wel de goede lader hebt?????
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het lijkt me dat er dan iets mis is met de acculader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan toch even de batterijen aan een grondig onderzoek onderwerpen, misschien zijn ze al wat ouder (lang in de winkel gelegen?) en heeft een van beide gelekt, dan laden ze ook niet meer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien zijn ze nog vol of er zit platic papiertje onderaan!of toch mischien perongeluk de verkeerde gekocht van het zelfde merk alleen geen oplaadbaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er wel stroom op je stopcontact,heb je dat al gecontroleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding