Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke lens past op mijn Pentax camera?

Pentax istD L2 is het type camera.

Is er ergens een site waarop je kunt zien welke passen of hoe weet je dat? Want ik zie wel eens op marktplaat e.a objectieven voor een niet te rare prijs staan maar hoe weet ik welke op mijn camera past ???

Ik heb nu alleen nog maar de standaard lens erbij maar wil graag een andere of anderen aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kies gewoon voor orginele objectieven..
Dan moet het passen mijn pentax van 2007 lenzen passen op mijn toestel van 2011..
K100d -- naar k5
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik was wel van plan om Pentax lenzen op mijn Pentax camera te zetten en niet van een ander merk :P
Dus ik ga ff verder zoeken welke Pentax lenzen er allemaal oppassen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de gebruiksaanwijzing op blz 182 staat dat je KA, KAF, DA kunt gebruiken, verder passen alle lenzen die pentax ooit heeft gemaakt met een k-vatting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ik daar niet eerder aan had gedacht om de gebruiksaanwijzing ff door te spitten!
Bedankt voor je antwoord, super!

Andere antwoorden (1)

Kijk even in de gebruiksaanwijzing van je camera, daar zal een hoofdstukje instaan waar aangegeven wordt welke objectieven je kunt gebruiken. Pentax heeft volgens mij ook een aanpassingsring om oudere objectieven te kunnen gebruiken (met beperkingen) op moderne camera's. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding