Kan je het geluid van de Nikon d3100 camera uitschakelen?

Is er een mogelijkheid om het geluid uit te schakelen telkens wanneer je een foto maakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
6.1K

Antwoorden (2)

Bij de ontspanknop boven op de camera heb je 4 keuzes. Een enkele foto (blokje), automatisch fotograferen zolang je de ontspanneer ingedrukt houdt (meer blokjes), tijdontspanner (klokje) en Stil (een Q van quit). Deze laatste moet je kiezen.

Sorry dat ik het een beetje moet omschrijven, maar ik heb geen plaatje bij de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je hebt een DSLR en een DSLR is een mechanisch apparaat, het geluid wat je hoort is de spiegel die opklapt, niet een sample zoals bij non-DSLR's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met wat ik omschreven heb werkt de camera (bijna) zonder geluid. Dit is echt funtionaliteit op de d3100.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt hier beweert dat het niks stiller wordt, alleen dat er een pauze wordt ingelast tussen de twee mechanische acties zodat het iets minder opvalt. http://www.fredmiranda.com/forum/topic/943635
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Technisch zou ik ook niet kunnen zien hoe het geluid gedempt kan worden (totdat je het ontwerp gaat veranderen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch zelf net maar even geprobeerd. Het geluidsniveau daalt wel, maar geluidloos wordt hij niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En is er ook een soort trade-off, laat ik het anders zeggen waarom is dit niet altijd zo ingesteld? Is er ook een keerzijde?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De documentatie erbij gehaald. De camera maakt geen geluid na de opname. Er is geen piepitoon als de camera scherp stelt en het geluid wordt tot een minum beperkt. Er is geen trade-off. Einde van mijn bijdrage in deze discussie, groetjes