Ik ben op zoek naar een goede digitale camera, want ik vind fotograferen heel leuk! richtprijs ligt rond de €100,- Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera, want ik vind fotograferen heel leuk! weet er iemand een leuke camera voor de amateur waar je veel opties mee hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Het beste antwoord

Net iets boven je budget maar deze camera is in zijn prijsklasse de beste

Toegevoegd na 2 minuten:
En dat is een digital camera, maar je zou ook eens goed moeten kijken naar de wat goedkopere spiegel reflex camera, deze kunnen veel professioneel overkomende fotos maken doordat je de focus kunt gebruiken om het 'depth of field' effect te krijgen.
1e linkje is de camera van rond de 100 euro met de meeste optische zoom
2e linkje is de goedkoopste spiegel reflex camera die ik kon vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, aan zo'n antwoord heb ik tenminste iets!
Het is niet zo dat ik het geld niet heb voor een spiegelreflex camera. Maar ik vind fotograferen heel leuk en zoek dus een camera voor een beginner en boven de 150 euro vind ik toch wel veel voor een beginner zoals ik!

Andere antwoorden (3)

Kijk eens in de mediamarkt krantjes !

Of ga naar media markt ze kunnen je daar met alles helpen en geven hele goede uitleg over elke camera ! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spaar even door, voor 139,00 euro heb je een heel goede Canon-ixus, heb ik jaren mee gefotografeerd echt een supertoestel dat ook nog mooie filmpjes kan maken.
de foto-kwaliteit is supergoed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Het nadeel van de Ixus is, dat je bij zonnig weer buiten niet kan zien wat je fotografeert. Je kan met geen mogelijkheid een duidelijk beeld in het kader krijgen. Ik heb de Ixus jammer genoeg, maar gebruik veel liever de Canon Powershot SX 100 van mijn echtgenoot. Daar is een nieuwe versie van. Maakt prachtige foto's en is handig meenemen. De maat van de spiegelreflex (die we ook hebben) is vaak een bezwaar, die stop je niet zo in je zak, daar moet je echt mee sjouwen.
Alle technische weetjes kun je vergeten, er is maar 1 ding echt belangenrijk bij een goede camera voor jou en dat is dat jij het een fijn apparaat vindt.
Niet te zwaar, niet te klein, niet te moeilijk en niet te beperkt. Iedereen maakt onder andere omstandigheden foto's, daarvoor is het voor jouw keuze belangenrijk dat je met verschillende camera's eens een uurtje rondloopt. Probeer eens wat camera's te lenen van vrienden en familie, probeer te letten op wat voor jou belangenrijk is. Gebruikt je de optische zoeker? Kijk je veel terug naar het schermpje? Reageert de sluiterknop snel genoeg? Is de lichtgevoeligheid voor jouw onderwerpen geschikt? Wil je graag groothoek of juist veel in zoemen? Druk je je foto's af of gebruik je ze allen online? Kun je er een extra geheugen kaart in stoppen?
Als je niet een camera kunt lenen, koop dan de aller goedkoopste die je kunt vinden, oefen er mee, en leer wat voor jou van belang is. Dan maak je een weloverwogen beslissing op jouw voorwaarde.
Om een idee te krijgen wat men zoal gebruikt, is Flickr een geweldige bron van informatie. Daar kun je precies zien welke camera er het meest gebruikt wordt en wat voor soort foto's mensen er [over het algemeen] mee maken dus wat het best bij jouw stijl past.