wat is een goed fotocamera merk en welke camera daarbij is goed om mee te beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Kimath
12 jaar geleden
- wat is je budget?
- wat voor foto's wil je maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beginnen met wat? Wat wil je precies gaan doen? Ben je op zoek naar een digitale compactcamera of een spiegelreflex? Wat is het budget ongeveer? Met deze antwoorden kun je misschien het juiste en passende antwoord krijgen.

Antwoorden (7)

Als je begint met fotograveren, is het handig om te beginnen met een eenvoudig en een niet al te duur toestel.
Dit zijn dan met name de kleine pocket camera`s die je eenvoudig kunt bedienen. Het is overigens wel raadzaam om de gebruiksaanwijzing goed door te lezen, en tot slot, laat je goed voorlichten, en als je iets niet begrijpt vraag het dan aan de verkoper.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wegwerp camera zou ik zeggen, maar dat wordt ook steeds lastiger. Maar voor een digitale een olympic of een fujifilm. Die zijn nog redelijk te betalen. Maar dan moet je je wel goed laten informeren en t boekje lezen.
Mocht je t goedkoper willen weet ik t niet echt, maar in bij de winkel weten ze het vast wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Pentax K-m, ik vind hem zeer goed en is gemakkelijk om mee te beginnen, als we over spiegelreflex camera's praten. Hij heeft mij €400 gekost en kreeg er 2 kitlenzen (standaardlenzen) bij. Ik denk dat er ondertussen wel een nieuwere versie van is, maar ik denk dat het geen kwaad kan om een goedkopere en oudere versie als je alleen maar wilt proberen en prutsen om te beginnen. Je kan dan altijd later overstappen naar een duurdere camera als het je echt ligt

Je kan natuurlijk ook een Canon of Nikon kopen. Die zijn zeer populair en volgens mij ook niet slecht, helaas heb ik bij deze merken geen ervaring.

Ook Sony heeft een paar goede Spiegelreflexen. Ik vind die ook zeer goed. Maar ik had maar 1 keer de kans om die te gebruiken.

Als je geen spiegelreflex wil, maar een point and shoot/pocketcamera, hoe je het ook wil noemen. Denk ik dat je niet veel verkeerd kan doen. Ik had eens een zeer goedkope van Traveler. Ik was daar zeer tevreden van, tot ik hem eens liet vallen. Deze had ik gekocht in de Aldi voor iets rond de €100.

Je kan altijd prijziger gaan en die zijn dan meestal effectief beter. Ook hier kan je een Sony, Nikon of Canon kopen denk ik.

Als je het echt niet weet kan je ook gewoon naar de winkel gaan en een paar camera's uittesten en hulp vragen aan een bediende. Een gespecialiseerde handel kan je altijd nog beter helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke camera is goed om mee te beginnen al zou ik niet voor het duurste gaan.
De merken Canon en Nikon zijn de leiders in de markt.
Voor een camera waarmee je serieus wilt gaan fotograferen maar toch klein is (relatief) is de Canon Powershot G13
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou Panasonic pakken, goede Leica Objectieven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minolta, tegenwoordig dus Sony
Fuji, Canons doen t goed (ben er geen fan van)

beste website op dit gebied.

http://www.dpreview.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf begonnen met een panasonic fz18 en ben hiermee op een beginners curses fotografie gegaan om alles onder de knie te krijgen.
Voor mij hoef ik geen spiegelreflex want met deze kan je echt ontzettend veel mee doen.