Kun je een digitale camera drogen als je m in de oven legt en de oven op een wat lager tempje zet? Heb zo'n 6 uur om m te drogen (pinkpop...)

heb mn ixus meegewassen... nu lijkt me, dat er niets te verliezen is. Goed laten drogen is iig het devies. Op 40 graden moet het toch gewoon goed gaan zou je denken?

Toegevoegd na 11 minuten:
Heb het wel eens met een afstandbediening gehad die in een emmer water viel... uurtje in de oven, geen probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.6K

Het beste antwoord

Je weet nooit of de chips in de camera beschadigd zijn door kortsluiting.. maar het is altijd het proberen waard... ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.. wie niet waagt die niet wint.. weggooien kan altijd nog..

Good luck!! ik hoop dat het je lukt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha.. Werkt inmiddels?

Andere antwoorden (4)

Ik zou het zelf niet aan durven.. :) maar goed, pinkpop voor de deur, ik zou het dan ook een kans geven ;)

Ik heb geen idee wat er mis zou kunnen gaan dus ik zou voor de zekerheid ook gewoon een andere regelen (leen o.i.d.)

In ieder geval veel succes, en geniet van pinkpop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de oven op 40 graden staat is nog niet gegarandeerd dat het overal in de oven gelijkmatig die temperatuur zal worden.
De buitenkant mag dan van metaal zijn, binnenin zitten veel plastic onderdelen die niet tegen grote hitte kunnen.

Beter is om de buitenkant van het toestel voorzichtig los te schroeven en de batterij apart leggen.
Daarna het mechanisme met een haarföhn droog blazen.

Als je hem niet open krijgt in ieder geval het batterijklepje openen en met de föhn blazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, je kan het altijd proberen zoals je zegt.
Ik zou in ieder geval wel de batterij even verwijderen en het luikje openlaten zodat de waterdamp sneller weg kan.
Het voordeel van de föhnmethode is dat je de waterdamp sneller afvoert zodat de verdamping in het toestel sneller gaat.
Ik hoop voor je dat ie het nog doet, want ik zou dat nooit doen. Zoiets staat toch ook in de handleiding? zo'n camera doet het al raar als je tempratuur verschil hebt wanneer je naar t buitenland gaat. (of in t geval van heel warm of koud weer hier)
Je brandt verschillende dingen door, als t al niet beschadigt is door dat nat is.

tja tijd heb je blijkbaar niet meer omdat je m moet gebruiken, zou zeggen koop n ander en heel misschien kun je m er na nog inruilen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Euhm ja zoals hierboven aangegeven wordt, n fohn zou nog kunnen maar dan niet dichtbij t apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit een keer met mijn mobiele telefoon gehad. Ik heb hem in de rijst gelegd en de bak met rijst met mijn mobiel er in op de verwarming. De rijst trekte het vocht uit de mobiel. Mijn telefoon deed het na een dag weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een goed advies als je je camera wilt houden, anders koop je toch een wegwerp camera
(keer iets anders dan bier op Pinkpop :) )