Als je in het bezit bent van een Canon powershot a530 kun je dan nu met 150 euro budget aan een veel betere camera komen?

Of is dat zonde van je geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

De A530 is een perfecte camera. Er is in de jaren kwalitatief weinig verbetering gekomen. Soms in tegen deel. Vaak is alleen het aantal megapixels in verhoogd. Als je meer dan je 5MP wil dan zou ik het overwegen, anders niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
A530 is niets mis mee, al zou je evt voor een IXUS kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 150 euro zit je aan de onderkant van de markt. Dus veel beter zullen ze niet zijn. Ze zullen wel wat kleiner zijn en compacter.
Heb je misschien een groter lcd display, en werk je waarschijnlijk niet meer met die AA batterijen.

Ook heb je dan een iets hogere resolutie, maar of dat dan weer een verbetering is durf ik niet te zeggen. De nieuwste technieken zijn wel beter ivm ruisafwerking, maar goedkoop blijft goedkoop. En 150euro is in fotografietermen goedkoop.

Zelf zou ik het wel waard vinden. Omdat je huidige camera best lomp is voor een compact.

---

Dit is een leuke voor ca 150 euro

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/IXUS-115-HS-GRY,10259,14765,167543.html

En voor ca 80 euro deze

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/EX-Z350-ZWART,10259,14765,175045.html

---

Heb het toch mis. Het is niet helemaal de onderkant markt. Dus je zult zeker een 'betere' camera hebben. Maar de bovenstaande eigenschappen zouden voor mij wel een reden zijn om een andere aan te schaffen.
Dan heb ik het puur over gebruikersgemak. Nog niet over de kwaliteit van de beelden. Die is toch wel over het algemeen bij de meeste camera's gelijkwaardig (uit die prijsklasse).