Fototoestel leest kaart niet, wat kan ik hieraan doen?

Mijn hp camera kan de kaart niet lezen, geformateerd maar dat hielp niet. Nieuwe kaart gekocht maar nog steeds de melding:kaart onleesbaar.Kan ik hier nog wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
3.1K

Antwoorden (3)

Of er is een defect aan de camera, of hij maakt vanwege vuil niet goed contact met de koperen stripjes in de camera.
Wat je (heel voorzichtig) kan proberen is de contactstripjes schoon te maken met wat alcohol (evt spiritus)
Je kan dit doen door een klein en dun lapje stof wat vochtig te maken, om de geheugenkaart te doen en hem dan op en neer te halen langs de stripjes.
Dit kan helpen als de stripjes vuil of vettig zijn geworden. Als de stripjes zijn verbogen of er is een ander defect dan moet je de camera wegbrengen ter reparatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ondersteunt jouw camera die nieuwere type kaart niet.
Kaarten worden sneller en beter, maar de software en hardware van houw camera niet.
Lees in het boekje welke type jouw camera ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de camera zelf de kaart formatteren. Lukt dat niet, dan is hij stuk. Misschien staat de schrijfbeveiliging ingeschakeld. Vaak een lipje aan de zijkant van de kaart.