Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik breedbeeldfoto's op mijn Panasonic DMC-TZ7 in hoge resolutie?

Als ik foto's maak in "gewoon" fotoformaat en de hoogste resolutie instel, krijg ik foto's van 4 á 6 MB. Hoe ik de instellingen ook verander, bij breedbeeldfoto's wordt de resolutie nooit hoger dan ca. 1,5 MB. Is dat normaal of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor je reactie!

Picture for question
Pieter2011
13 jaar geleden
in: Camera's
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is normaal. Het enige wat je camera doet is je beeld smaller maken, zodat hij langwerpig wordt. De sensor kan nu eenmaal niet meer pixels maken als de breedbeeld wordt gekozen. Hij cropt als het ware automatisch.

Wil je hoge resolutie panorama foto's maken. Dan moet je meerdere foto's maken en deze op de computer aan elkaar knopen. Zorg dan wel dat je camera op handmatig staat ingesteld anders wordt het resultaat niet mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een héél specifieke vraag... onderstaande link brengt je naar de supercomplete manual.

http://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z4db0d420z3z29e65z6e6cz706466z20z91028d96021900c5095a522b14f02b00e873a344/tsn2/data/ALL/DMCTZ7/OI/813044/vqt2c01-1.pdf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding