Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

amateurfilmer zoekt videocamera. Welk advies?

Ik heb een Canon mv901, maar omdat mijn nieuwe laptop geen firewire heeft, wil ik graag een andere kopen. Ik heb een hdmi aansluiting, dus deze wil ik graag benutten hiervoor.

Wensen:
Harde schijf (of is sd kaart beter?)
Veel optische zoom
Binnen kunnen filmen

Doel camera: filmen van de kids, vakanties e.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit de tests van de Consumentenbond komen de volgende camera's met een prijs rond 300 euro als beste naar voren:
JVC Everio GZ-HM335 (280 euro, cijfer 6)
Sony HDR CX 115E/116E (319/359 euro, cijfer 6)
Voor rond de 400 euro scoort de Panasonic HDC SD60EG het cijfer 6,4.

Op Kieskeurig scoort de JVC GZ HM650 heel goed:
http://www.kieskeurig.nl/videocamera/zoeken?advanced=0&mingrade=&min_default=39&max_default=8999&pcode=camc&qcode=camc&min=410&max=9000#new=N&page=1&sort=pop&order=desc&q=&rq=&ps=10&pcode=camc&qcode=videocamera&min_default=39&max_default=8999&min=40&max=440
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Canon 550D is een goede
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf een SD-kaart HD videocamera (Canon HF100) en ik zou altijd voor SD gaan ipv HDD. HDD is in principe gevoelig voor schokken en kan geluid maken. Ik zou ook zeker voor een HD camera gaan aangezien bijna alle tv's tegenwoordig HD zijn. Binnen filmen is met consumenten camera's altijd lastig. Met optische zoom moet je je bedenken dat je met meer dan 10x of een hele vaste hand of een statief moet gaan gebruiken. Grote vraag is wat is je budget?

Als je geen moeite met engels hebt lees dan wat reviews van deze bron, pas op ze reviewen meer de duurdere modellen.

Ook een zoekfunctie kieskeurig toegevoegd.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ah zie net dat je rond de 300 euro wil uitgeven. Kijk dan eens naar bv dit model. BRON4
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding