Waar kan ik een professionele video camera huren, en welk merk is goed voor een korte docu te maken?

Ivm plannen voor een documentaire, wil ik een camera huren. Aangezien kopen net iets te duur zal zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (5)

http://www.goedkoopcamerahuren.nl/

Daar kan jecamera's huren. Ik zou voor Sony gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Waarom dan?
Ik zou voor de red one mx gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Waarom dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij schiet in 4,5 k
Geweldige apparatuur! Alleen hij is een tikkeltje te duur voor anderen.
Nikon. Ik heb zelf ook heel veel getwijfeld tussen Canon, Sony of Nikon. Ik heb nu een Nikon D90 en is hij helemaal geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let ff op op je op discs wil of bandjes. Mijn is met bandjes maar voor 150 euri mag je em kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een type # oid?
DAt ligt er aan waar je de docu voor wilt maken. is het voor prive, lokale TV of voor de publieke omroep bijvoorbeeld. Is het een hobby project kun je al heel snel elke camera gebruiken die beschikbaar is. is het voor TV, en dan bedoel ik nationaal, publieke of commercieel, kom je niet weg met een andere camera dan ENG/Broadcast. niet te betalen voor een leek. Stel je doet het voor semi-hobby, Zorg er dan voor dat je in ieder geval HDV/HD 16:9 op kan nemen, en dat de camera goed lichtgevoelig is. Zeker als je veel binnen wilt gaan filmen. Mooie betaalbare huurcamera's zijn bijvoorbeeld Sony Z1 (HDV op miniDV tape) of JVC-GY-HD110 of HD700 (SDcard opslag Full HD) Panasonic heeft ook leuke camera's, maar minder beschikbaar voor de verhuur. kortom, heb je een Sony HVR-Z1U of iets dergelijks, kun je al heel wat moois maken. Succes!