Wat is er aan de hand als mijn scherm van mijn camera zwart wordt ?

Mijn digitale camera wordt zwart als je hem in de modus zet om foto's te maken. Het menu van foto's doet hij nog prima helemaal geen problemen. Maar als ik een foto wil maken dan zie je wat wazige strepen en soms alleen maar zwart beeld. Soms doet hij het wel helemaal perfect maar dat is heel heel heel zelden.

Ik weet dat het niet aan de lens ligt want soms kan ik zoals ik al zei gewoon goede foto's maken.

Weet iemand waar het probleem dan wel in zit en wie kan me daarbij helpen ???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me verstandig om even langs een fotozaak te gaan. Die hebben er verstand van en kunnen je ook gelijk advies geven.

Het beste antwoord

Is de camera vochtig geweest?
Ik heb vorig jaar met mijn digitale camera de schaduw-bruidsreportage (stel dat de fotograaf wat mist, problemen krijgt met apparatuur... heb nogal een stresskip van een schoonzus, alles moet goed) van mijn broer mogen verzorgen. Het regende nogal en mijn camera heeft helaas iets teveel vocht gehad.

Sindsdien heb ik regelmatig dat op het moment dat ik af wil drukken het scherm grotendeels zwart wordt, vooral lichtere delen van de foto. De foto zelf komt er trouwens wel goed uit, maar ik vind het wel heel erg irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zou zeggen dat de accu leeg is!
?maar dat heb je zeker al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een spiegelreflex is, weet ik wel waarom. Oudere modellen hebben geen liveview. Nieuwere modellen moet je apart aangeven of je met liveview wil kijken. Als je niet met liveview kijkt gaat het scherm uit zodra je een foto gaat maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is het niet het is echt een fout het is niet dat hij uit gaat nadat de foto gemaakt is of dat hij na een tijdje in een slaapstand gaat. Nee dat weet ik ook wel dat is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nee het is geen spiegelreflex maar een zo'n normale digitale camera.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de chip kapot / losgekomen is.
of er een kabeltje geknapt is