Waarom heb je best een receiver nodig?!

Ik wil topkwaliteit in huis nemen, iedereen zegt dat ik een receiver daarvoor in huis moet nemen, maar waarom..?
Ik heb mijn keuze al genomen zie link:
http://www.pioneer.be/nl/products/42/98/405/VSX-2020-K/index.html

En kan ik daarmee ook goed kwaliteid produceren met een 5.1, want ik zie dat het voor 7.1 is?

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is voor muziek af te spelen op pc,(heeft een laatste nieuwe geluidskaart) en is ook voor films op tv met top muziek kwaliteit te laten doorvloeien.

Als er nog iemand een goede home cinema of derden weet dat goed erbij zou kunnen horen, weet het mij te zeggen, +- 500 euro
receiver zal 1000 euro kosten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.3K
paulus811
13 jaar geleden
Als je nou zo veel geld wilt uitgeven, waarom laat je je dan niet een keer goed voorlichten in een winkel? Ik heb het idee dat je een receiver wilt of denkt nodig te hebben, maar niet eens weet wat het is. Ik ken jouw andere vraag over de luidsprekers. Besteedt daar het grootste bedrag aan. De helft daarvan neem je als richtlijn voor een versterker (geen receiver, want dat is gewoon een versterker met analoge tuner voor radio). En als je besluit om de logitech speakers te nemen, dan heb je helemaal geen versterker of receiver nodig. Die set kan direct op je geluidskaart omdat daar al een versterker in zit.

Antwoorden (1)

Je hebt je keuze al gemaakt zeg je?
Je hebt een receiver nodig om radio te ontvangen het versterker gedeelte is wat anders,vraag jezelf af gebruik je surround ? en hoe vaak luister je muziek (stereo) Ikzelf heb mijn home cinema surround weggedaan omdat ik meer muziek luister en een Harman Kardon stereo receiver met 2 volwaardige Jamo boxen gekocht. Super geluid !!
Wel veel surround kijkplezier gewenst hoor