Welke home cinema zou ik aankopen!

Ik beluister graag muziek op mijn pc en bekijk ook veel films. bij mijn pc heb ik een heel goeie geluidskaart met thx, dolby hd,... . kHeb eens rondgekeken en kwam tot m'n beslissing tussen twee home cinema's, dewelke raad jullie mij aan en waarom?

Als u er niet mee eens bent met mijn keuze, zeg het mij, en zeg ook de welke ik beter zou kopen en waarom.

http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/home_theater/home_theater_speakers/acoustimass_10/index.jsp

http://www.logitech.com/nl-be/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/224

Toegevoegd na 10 minuten:
Zal één van deze geluidskaarten worden op mijn pc:
http://www.alternate.be/html/product/Geluid/Asus/Xonar_D2X-XDT/239767/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

http://www.alternate.be/html/product/Geluid/Asus/Xonar_HDAV1.3_Deluxe/287590/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

Toegevoegd na 1 uur:
1100 euro is echt mijn maximum budget, (en waarom een receiver? Lukt dit niet met mijn nieuwe geluidskaart?)

Toegevoegd na 3 dagen:
Wat vinden jullie van deze receiver
http://www.pioneer.be/nl/products/42/98/405/VSX-2020-K/index.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben veranderd naar 1500, vind persoonlijk dat ek ook een receiver bij moet hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat vind jij van Pioneer?

Het beste antwoord

Voor Bose zou ik sowieso niet gaan als ik jou was. Er zijn mensen die zeggen dat Bose goede luidsprekers maakt, en er zijn nog meer mensen die zegt dat ze geen goede speakers maken. Vroeger schenen ze wel erg degelijke speakers te maken. Nu profiteren ze echter gewoon van de goede naam die ze hadden gekregen en maken ze speakers die enorm overprijst zijn.

De mensen die zeggen dat ze goed klinken zijn mensen die van computer speakertjes over gaan naar een home cinema set van bose. Als je beter kent/hebt gehoord (zoals ik) weet je pas dat het zijn geld zeker niet waard is.

Ik wou je graag wel een mooi advies geven over je homecinema set, maar ik ken je budget niet. De Z5500 is een zeer goede home cinema set voor zijn geld. Daar staat hij echt bekend om. Maar als je een budget hebt van die Bose, dan zou ik toch eens overwegen om zelf een mooie homecinema set samen te stellen. Of de Kef Eitjes te nemen (google maar). Dit zijn ook geweldige speakers voor het geld.

En als je er zelf een gaat samen stellen zou ik eerst eens naar marktplaats kijken. Ik heb zelf ook spul van marktplaats gekocht. Een mooie Denon AVR 2807 en een set B&W speakers uit de 600 serie. Zodra ik mijn homecinema af heb heb ik er waarschijnlijk 1400 euro aan uitgegeven. Voordat geld heb ik echter kunnen bemachtigen,

een Denon AVR 2807,
B&W DM603 S3 (Fronts)
B&W LCR600 S3 Center
B&W DM601 S3 (surround)

Rel Q200 subwoofer.

En dan heb je echt een home cinema set van top kwaliteit. Als je bekend bent met de betere audiofielere merken (dus niet phillips en LG, maar dan praat ik over Marantz, Denon B&W Kef etc.) Weetje dat dit echt goedkoop is. Een set als deze is ook werkelijk niet te vergelijken met een set van Bose. Pas met zo'n set begrijp je waarom ze het geluid ook wel thuisbioscoop noemen. De reden dat ik je dit zo uitgebreid vertel is omdat jij ook al een erg dure geluidskaart hebt, dus voor het geval jouw budget dit toelaat, is het zeker aanraad baar. Marktplaats is echt betrouwbaar, je moet het alleen zelf gaan ophalen, en als je het niet meer vertrouwd om wat voor reden dan ook, moet je er ook niet mee door gaan. Dit spul kan nog jaaaaren mee.

Als jij opgeeft wat jouw budget (ongeveer?) is, zal ik mijn antwoord waarschijnlijk aanpassen en een advies op maat proberen te geven.

Toegevoegd na 4 uur:
Waarom een reciever vraag je?
Dat is heel simpel.

Alleen voor het antwoord moet je even mijn laatste reactie lezen want ik merk dat ik niet meer genoeg tekens heb...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het geld niet uitmaakt, dan zou ik altijd voor een Bose kiezen. Dit is hét merk op het gebied van luidsprekers en geeft geweldig geluid.

Logitech is ook een goed merk, waarbij de set ongetwijfeld een heel goed geluid geeft. Maar het blijft een computertoebehoren leverancier die het ook inkoopt bij derden. Bose is eigen product.

De vraag is meer of de capaciteit van de kaart dusdanig is dat je het verschil gaat merken in je geluidsbeleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt een makkelijk antwoord. De Bose moet je laten staan, want die heeft geen ingebouwde versterker. Je geluidskaart in de pc zal ongetwijfeld geen 5.1 versterker hebben.

Blijft de Logitech over en dat is een goede keuze (en heeft wel een ingebouwde versterker).

Ook fantastische luidsprekers zijn van het merk Teufel, ze hebben ook een serie speciaal voor de computer. De motiv 5 bijvoorbeeld is een high end speakerset voor 499. Dat is dan wel meteen de duurste, maar nog altijd de helft van wat de speakers van Bose kosten.

Enige nadeel van Teufel is dat je ze niet in een winkel kunt luisteren, ze worden in Berlijn gemaakt en verzonden. Daartegenover staat dan weer dat je ze thuis 8 weken mag proefluisteren.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn geluidskaart geen 5.1? ooo jawel! zie onderstaande link: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=QY0Ud4MG0DMfXNiQ&templete=2
paulus811
13 jaar geleden
questionner, dat schrijf ik niet. Wat is schrijf is dat je geluidskaart geen 5.1 VERSTERKER heeft. Een geluidskaart kan alleen het signaal van een bron verwerken, een versterker versterkt dit signaal om de luidsprekers aan te sturen. Geloof me maar, de Bose gaat niet werken. Geen enkele niet-actieve (zonder ingebouwde versterker) luidspreker trouwens. Maar je bent vrij om te kopen wat je wilt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je toevallig de motiv 5 open staan op een site? Vind geen deftige specificaties, wel een mooi bakje (grotendeels duits, natuurlijk duist merk ;-)
paulus811
13 jaar geleden
Via onderstaande link vind je uitgebreide specificaties. Op de homepage van teufel kun je in het linkermenu kijken welke typen ze nog meer hebben. Als je bij onderstaande link naar beneden scrollt dan heb je daar nog 4 tabs naar extra info, technische specificaties en een lange lijst van testberichten. Teufel komt in duitse vakbladen vaak erg goed uit de test. En ja, de tekst is wel Duits, maar als je iets echt niet begrijpt mag je me een pm sturen. Dan vertaal ik het graag voor je. http://www.teufel.de/pc-lautsprecher/motiv-5.html
Als je een fatsoenlijke versterker en boxen hebt, kun je die aansluiten op de aansluiting van de koptelefoon van je computer. Ook kun je die op je tv aansluiten. Je hebt dan prachtig geluid en goed beeld. Zo'n homecinema heb je dan helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, daar heb je eigenlijk gelijk in.
Voor wat betreft de geluidskwaliteit ben ik het niet met je eens. Ik ben een "geluidpurist" en je kan op de door mij beschreven manier wel degelijk een fantastisch geluid krijgen.
Blijft overeind dat ik niet echt een goed antwoord op de vraag gegeven heb.
Dank voor de opbouwende kritiek.