MP4 gekocht bij Saturn met valse info, wat nu?

Op het doosje stond er dat de MP4 mp4, mp3 etc etc bestanden kan lezen / afspelen.
Thuis kwam ik er al gauw achter dat dat NIET zo is. Ik kan alleen .mp3 bestanden beluisteren, .doc lezen, .amv videos bekijken wat erg moeilijk te krijgen is.

Wat blijkt, het is een Chinese MP4 speler en die kunnen meestal .mp3's voor muziek en .amv voor video's lezen.

Maar dat stond niet op de verpakking. Er stonden duidelijk allerlei bestanden die afgespeeld konden worden.

Ook kan de MP4 speler niet met de computer door een USB kabel worden opgeladen (zit een cd bij). Het loopt gewoon leeg, maar er kunnen wel bestanden erop gezet worden. Ik laad het nu op met zo'n oplaadkastje dat aan de laptopsnoer zit. Heb geluk dat daar zels een usb gat in zit.

Wat nu? Kan ik een vergoeding of een nieuwe MP4 vragen met wél die functies??
Ik heb de bonnen nog, maar geen verpakking.

Het gaat om een Sweex 2GB.

Bedankt alvast voor alle hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Nee, dat was geen valse info. AMV is ook MP4. Alleen moet je MP4 bestanden eerst omzetten naar het AMV-formaat dat het spelertje dan kan afspelen. Maar als je er niet tevreden over bent (met dat USB-verhaal) zou ik het weer keurig inpakken en je geld terugvragen omdat je teleurgesteld bent. Vaak lukt dat gewoon...
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al kan het niet alle bestanden die op de verpakking stonden aflezen?
escape
13 jaar geleden
Dat lees ik nou niet direct uit je vraag, maar probeer hem weer terug te geven, zou ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Op het doosje stond er dat de MP4 mp4, mp3 etc etc bestanden kan lezen / afspelen.
Thuis kwam ik er al gauw achter dat dat NIET zo is."
Het stond er wel. :)
thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag een product altijd binnen 8 dagen terug brengen
Als het de indruk wekt dat het bestanden kan afspelen die het uiteindelijk niet of enkel via een omweg kunnen worden afgespeeld, dan kan dat worden opgevat als misleidend.

Als consument heb je vaak een bijzondere sterke positie en als je aangeeft het apparaat te willen ruilen of terug te brengen dan zullen ze dat meestal accepteren. Meestal kan dat zonder vragen binnen 2 weken na aankoop. Laat dan de reden in eerste instantie buiten beschouwing of hou het algemeen op 'het niet voldoen aan de verwachting'.

Succes!