Als ik een 1.5 volt batterij hebt blijft hij 1.5 volt geven tot dat hij leeg is?

Als ik een 1.5 volt batterij blijft hij 1.5 volt dan geven totdat hij leeg is of bouwt hij dat rustig af

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Audio
3.6K

Antwoorden (1)

Een alkaline begint bij 1,5 Volt spanning, maar als deze in gebruik wordt genomen dan zakt het voltage redelijk snel naar ongeveer 1,3 Volt.De meeste apparatuur vraagt over het algemeen minimaal 1 Volt spanning per cel, dit wordt ook wel het cutoff voltage genoemd.
Als de batterijen in gebruik zijn dan zakt het voltage langzaam naar het cutoff voltage, waarna het apparaat zal aangeven dat de batterijen leeg zijn.
Dit werkt hetzelfde bij niet-oplaadbare batterijen als oplaadbare batterijen, alleen het voordeel van oplaadbare batterijen is dat deze weer te herladen zijn.