hoe krijg ik constante stroom op autoradio?

ik heb autoradio aangesloten maar onthoud geen zenders ik heb de rode en gele kabel al gewisseld maar helpt ook niet hoe kan ik dit nu voor mekaar krijgen

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Audio
7.3K

Antwoorden (3)

Als je radio gewoon wordt aangesloten via een ISO10487 connector, dan zit 12V van de accu(ongeschakelde voeding) op pin A4 Check de bron waar deze pin precies zit.
2 jaar geleden
Als het niet lukt met de originele bedrading, trek dan een kabel rechtsreeks van de accu naar de radio. Een zekering van 3 of 5 ampére er tussen is voldoende beveiliging.
jc54
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
kan ik op de accu zien of er een kabel is aangesloten voor autoradio?
paulus811
2 jaar geleden
ja dat kun je zien als er een dunnere draad dan de dikke van de auto zelf aan de accu + pool is gemonteerd. Maar door deze vraag te stellen raad ik je af om er zelf een aan te gaan leggen.
Neem een simpele 12volt spanningzoeker en loop de bedrading na waar je 12v vindt als het contact uit staat. Vind je geen geschikte draad, trek er dan een vanaf de accu met een zekering in een zekeringhouder zo dicht mogelijk bij de aansluiting op de accu. Zorg wel voor een voldoende dikke draad en voorkom dat deze kan beschadigen door contact met het chassis (altijd door een rubber dop leiden). Als je het lastig vindt, laat het dan doen, want kortsluiting kan brand veroorzaken.
paulus811