Hoe kan ik mijn eigen muziek spelen op een oude autoradio?

Mijn autoradio is (net als de auto) 13 jaar oud en ik kan alleen radiozenders en CD's luisteren. Hij heeft geen USB poortje. Hoe kan ik toch mijn eigen muziek via de autoradio beluisteren? Bijvoorbeeld Spotify?

3 jaar geleden
in: Audio
2.4K
Griffin
3 jaar geleden
Wat is het merk/model radio? Het advies wat mogelijk is hangt sterk af van deze informatie.
paulus811
3 jaar geleden
Klopt wat Griffin zegt. En meldt dan ook het merk/model auto. Zo heb ik ooit een aux ingang gevonden in het dashboardkastje van een Renault, of onder de armsteun in een BMW.

Antwoorden (2)

Als er helemaal geen aansluitmogelijkheden zijn, dus ook geen AUX, dan zou het nog kunnen met een FM Transmitter. Die stuurt de muziek van bijvoorbeeld jouw telefoon via een FM-frequentie naar je autoradio.
Toegevoegd op 22 april 2021 14:54: bron
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Of via deze:
https://www.bol.com/nl/p/dolphix-auto-cassette-adapter-met-3-5mm-jack-connector-zwart/9200000009231319/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-118108688849-S-318778962910-9200000009231319&gclid=Cj0KCQjwvYSEBhDjARIsAJMn0lh-Ht7j14yw5rsodfP9ypJaoz3JHmRrnRISQeU8x0DG2BnFQ4e-jEAaAphHEALw_wcB Nostalgie ;-)
Edraket
3 jaar geleden
@bamibal
In de link geeft "Bol" aan dat Accu Voltage Detectie mogelijk is.
Ik heb zo'n FM transmitter.
Weet jij hoe detectie van het Accu Voltage, is in te stellen/op te roepen?.
Utrecht
3 jaar geleden
@Edraket:
Accu Voltage Detectie betekent dat deze stekker bij inpluggen zelf "ziet" of hij in een 12V of 24V contact zit. Hij past zich automatisch aan.
Vergelijkbaar met een laptop-adapter die op 110 en 220V kan.
Je kunt jouw muziek opnemen en op cd branden. Vervolgens de cd in de daarvoor bedoelde gleuf..............
jc54
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
En hoe wil je Spotify muziek op cd krijgen?