Wat is een goede DJ laptop?

Ik wil een nieuwe laptop kopen voor mijn DJ controller. Wat zijn de aanbevolen systeem-eisen en waar moet ik nog meer op letten bij het kopen van een DJ laptop?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Audio
2.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Kijk naar de systeem eisen voor de te gebruiken software.
De controller zelf doet niet zoveel.

Antwoorden (2)

Voor een DJ latop zijn een i7 processor, 16 GB geheugen en een goede accu een pré! Daarnaast is het handig als de laptop draagbaar is en beschikt over genoeg usb-aansluitingen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Ja, een ondraagbaar laptop is niet handig.
LeonardN
3 jaar geleden
Goede accu? Die moet je me even uitleggen.
Ik zou zeggen dat je zelfs geen accu nodig hebt. Als je gaat performen of oefenen zal je altijd met stroom werken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@LeonardN Dat klopt! Maar ik neem aan dat je de laptop ook onderweg wilt kunnen gebruiken toch? Best handig als je lang in de trein zit en alvast je sets wilt voorbereiden of op zoek wilt gaan naar nieuwe muziek. Ik snap dat onze mindset door COVID-19 anders is geworden, maar er komt weer een tijd dat we mobiel worden en ook weer op plaatsen willen "werken" waar geen stopcontact voor handen is ;)
Vereisten voor bijvoorbeeld Traktor 3 van Native Instruments is een Intel core i5(of AMD equivalent) met minimaal 4GB RAM, het hoeft niet zo'n dikke laptop te zijn zoals hierboven beschreven, het kost immers niet heel veel moeite om 4 tracks(pre analyzed/key tuned) tegelijk te spelen, je tracks intern op een dikke SSD i.p.v. dat geklungel met USB drives is wel aan te raden, evenals een grafische kaart die OpenGL 2.1 ondersteunt op een 1280x800 scherm, en minimaal USB2 voor naar je controller. (BTW: Een goeie accu is ook niet nodig, niemand draait z'n set op accu, gewoon 230V adapter erop en gaan)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat klopt! Maar ik neem aan dat je de laptop ook onderweg wilt kunnen gebruiken toch? Best handig als je lang in de trein zit en alvast je sets wilt voorbereiden of op zoek wilt gaan naar nieuwe muziek. Ik snap dat onze mindset door COVID-19 anders is geworden, maar er komt weer een tijd dat we mobiel worden en ook weer op plaatsen willen "werken" waar geen stopcontact voor handen is ;)