Is het mogelijk om radio via antenne op draadloze oortjes te krijgen?

Tijdens het sporten (skaten) vind ik het vaak fijn om radio aan te hebben. Het is vaak niet gewenst dat dit op de hele skatebaan hoorbaar is en daarom heb ik tot nu toe altijd met bedrade oortjes geskate, maar die gaan door alle trucs die ik doe steeds heel snel kapot. Nu vroeg ik mij daarom af of het mogelijk is om radio via antenne op draadloze is te krijgen. Door (kapotte) bedrade oortjes of zelfs bijvoorbeel een stukje aluminiumfolie in de koptelefoon aansluiting te doen, kunnen deze als antenne worden gebruikt en kan radio worden ontvangen. Dan is vervolgens (voor zover ik weet) de enige mogelijkheid om deze radio te beluisteren via de luidsprekers van de telefoon en kan deze bluetooth op draadloze oortjes worden beluisterd. Ik heb een Xiaomi Redmi Note 9 Pro en gebruik de app "FM Radio" die daar standaard op aanwezig is

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Audio
2.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik weet overigens ook dat het mogelijk is om radio te luisteren via internet, maar dat kost voor mij veel te veel data op de skatebaan

Antwoorden (1)

Nee helaas kan dat niet. Je zult echt bedrade oortjes moeten gebruiken want de draad dient als antenne voor de FM
Trouwens een toptelefoon die Xiaomi Redmi Note 9 Pro, heeft mijn oma ook.