Ik heb een JBL GTO 75.4 versterker, kan ik de rca kabel op de aux out zetten?

De versterker is 4 kanaals en daarvoor heb ik 2 rca's ingangen alleen bij 1 daarvan miss en de grond connectie, kan ik dan de rca kabel op de aux out zetten?
Nog even een foto van de binnekant erbij gezet

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Audio
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ingezoomd.. hij is dus stuk (hele connectie lijkt te zijn verdrwenen)?
Aux out is geen ingang.
TurfGraver
3 jaar geleden
Aansluitingen zijn er gewoon dus daarop zou je de boel kunnen aansluiten (solderen).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@turfGraver
Okee dat is mooi.
Maar inprincipe zitten die 2 buitenste vrouwjes aan elkaar verbonden toch?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@turfGraver
Of wat moet ik precies aan elkaar solderen?

Antwoorden (1)

Nee, die AUX is een uitgang zoals je ziet, met een beetje handigheid kun je met een draadje die je onder het plugje friemelt vanaf de witte ingang naar de rode komen die ontbreekt, binnen in de versterker is dat 'common ground' dus intern verbonden. Anders is het beste denk ik een nieuwe CINCH(RCA) plug te solderen in de versterker, ik begrijp dat zo'n operatie niet voor iedereen is weggelegd, maar kijk eens rond voor reparatie bedrijfjes bij je in de buurt.
Add. Dus voor de duidelijkheid de buitenkant met elkaar verbinden, de stift die er in gaat moet natuurlijk wel geïsoleerd blijven van de buitenkant.
Toegevoegd op 24 december 2020 12:58: tekst
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Doorverbinden zal wel betekenen dat het mono wordt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke dankje wel, dus als ik het goed begrijp, kan ik gwn de rca kabel erin drukken en dan de buitenkant van de rca's aan elkaar solderen met een kabeltje?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@trufGraver
Ja okee maar dat is geen probleem want kheb hem sws op mono staan, het is een 4 kanaals en ik kan twee keer bruggen, dus ik ben van plan 2 subs erop te zetten en kan bij de 2 brugs op mono zetten dus dat is denk ik geen probleem?
Griffin
3 jaar geleden
"Doorverbinden zal wel betekenen dat het mono wordt."
Nee, die ground aan de buitenkant van de cinch is common, dus zitten deze intern al aan elkaar, je moet de stift wel geïsoleerd houden. en dan heb je gewoon stereo IMHO.