Hoe sluit ik 2 paar speakers aan op mijn receiver van Onkyo TX-SV545?

Ik heb de tx-sv545 van Onkyo aangeschaft. Mooi ding met veel mogelijkheden maar....

Ik heb 2 sets luidsprekers.

De receiver heeft aan de achterzijde enkel één main front speakers en één remote front speakers.

Ik sluit het aan maar slechts de main doen het...

Meerdere speakers geprobeerd.

Hoe kan ik nu set A én set B aansluiten via de remote front speakers ?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Audio
2.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ik zie twee aansluitingen voor main.
Shiny220
3 jaar geleden
Nou ik heb nu door hoe ze aankunnen. Dat is alléén in de stereo modus (geen dolby surround of iets dergelijks) en het klinkt echt voor geen meter....
Je kan geen geluid regelen geen bass treble of balans, geen surround niks. Alleen via de afstandsbediening kun je het 'volume regelen. Vreselijk.... en echt zonde dat er dus maar 2 boxen op kunnen en geen 4 :( Kan ik ook 2x4 boxen in serie schakelen ?
Dan is het dus 2 keer 32 ohm ?
TurfGraver
3 jaar geleden
Er is ook surround mogelijk.
Handleiding wel gelezen?
Shiny220
3 jaar geleden
Handleiding zeker gelezen. Vraag is nu kan ik links 4 luidsprekers in serie geschakeld = 32 ohm en rechts 4 luidsprekers in serie geschakeld 32 ohm aansluiten ?
LeonardN
3 jaar geleden
"Ik heb de tx-sv545 van Onkyo aangeschaft."
Waarom? "Mooi ding met veel mogelijkheden maar...."
Nope. Geen HDMI dus ik heb totaal geen idee waarom iemand in 2020 dit nog zou aanschaffen.
Je kan er alleen analoge bronnen en ontvangers op aansluiten. Wat is je plan met dat ding? Normaliter koop je een receiver met HDMI en doe je zoiets:
Playstation/PC/Blu-ray speler >HDMI> Receiver >HDMI> TV "Hoe kan ik nu set A én set B aansluiten via de remote front speakers ?"
Ik zou gokken
2x Front Main Speakers
2x Surround
En dan heb je dus GEEN center speaker en GEEN sub aangesloten. Wat je doet is echt heel vreemd. Je koopt oude 5.1 apparatuur en sluit daar 2x een losse stereo set boxen op aan.
Een bijzonder vreemde investering. Een die je alleen zou doen als je precies weet wat je doet, en WAAROM je het doet.
Shiny220
3 jaar geleden
Waarom ik de tx-sv545 heb gekocht ? Zo'n 'investering' is het niet, hij was €10,- Ik heb nu 6 stuks tx-sv545, 2 stuks tx-sv535 en nog een twintigtal anderen. Ja ik ben een verzamelaar. Heb ook versterkers uit jaren 70 en 80. HDMI is alléén voor beeld.
Ik heb zeker géén vreemde investering gedaan zoals u beweert. Het geluid moet overigens via 3 aparte mengpanelen en 2 analoge equalizers naar de versterkers. Mijn vraag is nogmaals; kan ik 2 x 32 ohm speakers aansluiten in serie geschakeld ? Dus 4 speakers links en 4 speakers rechts?
Shiny220
3 jaar geleden
Zoals ik al eerder heb aangegeven. Audio uitgang TV (analoog) naar mengpaneel 1, dan naar mengpaneel 2, dan naar mengpaneel 3 dan naar equalizer 1 dan naar equalizer 2 dan naar amp.
LeonardN
3 jaar geleden
HDMI is alléén voor beeld.
Incoorrect.
HDMI geeft beeld EN geluid door.
Vandaar dat vandaag de dag een 5.1 receiver zonder HDMI IN en OUT waardeloos zijn. Hoe kan je nu een film van een HDMI bron op een HDMI scherm toveren?! Maar geef eens aan hoe jij dan een film gaat kijken met dit apparaat.
Welke bronnen dacht je te gaan gebruiken en wat voor TV? Wat is je plan?
Ik heb nu het idee dat je een 5.1 receiver hebt gekocht die je als 2x 2.0 versterker gaat gebruiken.

Antwoorden (1)

2x Front MAIN Speakers
2x Surround Speakers

https://www.gebruikershandleiding.com/Onkyo-TX-SV545/preview-handleiding-878298.html
Pagina 11
===
En dan mis je dus nog een "center-speaker" (veelal spraak), en een sub.
Toegevoegd op 14 november 2020 13:30: tekst
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Shiny220
3 jaar geleden
Center gebruik ik niet is overbodig. Sub heb ik op een aparte versterker maar is verder ook overbodig.
LeonardN
3 jaar geleden
Overbodig?
Dus je kijkt graag films zonder dat je spraak hoort?
LeonardN
3 jaar geleden
Ik heb het idee dat je een 5.1 surrround receiver hebt gekocht, maar de functionaliteit zoekt van twee stereo versterkers.
Shiny220
3 jaar geleden
LeonardN: ik heb het idee dat jij de vraag die ik al meerdere malen heb gesteld compleet negeert en interessant loopt te doen over hoe goed jij het allemaal wel niet weet en ik blijkbaar niet. Als je geen antwoord kan geven omdat je het zelf niet begrijpt doe dat dan ook niet.
LeonardN
3 jaar geleden
Ik heb je antwoord gegeven. Dit is je vraag:
Hoe sluit ik 2 paar speakers aan op mijn receiver van Onkyo tx-sv545? Op het plaatje kan je zien hoe het moet. Dat jij iets anders wil (EN DAT NIET UITLEGT IN JE VRAAG) is aan jou. Als je het correct aangesloten wil hebben moet je het zo doen.
En inderdaad jij snapt blijkbaar iets niet. Dat geeft niks, ik leg ik je uit. Je hebt een apparaat gekocht wat denk ik niet bij je wens past. En dan lukken dingen vaak niet. Zie de situatie die nu aan de hand is. Je sluit het aan zoals het moet, en dan dat het het niet zoals JIJ het wil. Dat is een logisch gevolg van de zaak zoals ik het weergeef.
LeonardN
3 jaar geleden
"Je kan geen geluid regelen geen bass treble of balans, geen surround niks. " Nee dat is dus omdat je een product hebt aangeschaft welke niet past bij je wens.
Maar je legt je wens ook niet uit. Wat is je einddoel. Dan kunnen we je hier uitleggen wat je beter WEL aan kan schaffen. En dat zal dus niet een 5.1 surround receiver zijn.
Shiny220
3 jaar geleden
Nou, komt ie nog een keer (de vierde inmiddels)
Kan ik op de 'Front Main ipv 2 luidsprekers ook 8 luidsprekers aan sluiten ?
Shiny220
3 jaar geleden
Dan bedoel ik NIET surround/ center of remote maar enkel MAIN. 4 Boxen links en 4 boxen rechts?