Kan ik muziek opnemen met oordopjes in?

Dat wanneer ik een video opname maak terwijl ik muziek luister via oordopjes, je de muziek ook op het filmpje hoort?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Audio
2.1K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik denk dat dat niet kan
LeonardN
3 jaar geleden
Kan je iets duidelijker aangeeft wat je bedoelt?
Waarmee speel je de muziek af?
Waarmee neem je op? Wat neem je op? Er kan van alles, maar er kan zoveel dat ook niet duidelijk is waar jij nu exact over spreekt.

Antwoorden (2)

Dat hangt van de oordopjes zelf af. Uit mijn ervaring nemen sommige oordopjes het geluid op als ik een video opneem (bijv. op Instagram) en tegelijkertijd bepaalde muziek luister. Het is dus mogelijk!
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Hoe hangt dat dan van de oordopjes af?
Dat betekent voor mij dat met oordopjes van het type A het wel lukt, en van type B niet.
Wat maakt dat de types verschillen?
Is de een USB-aangesloten en de ander via een audiokabel?
Ja dat kan.

Gebruik als opnameprogramma OBS.
Zorg dat wat je afspeelt aan muziek afspeelt van de PC waarop je met OBS opneemt.
Deze neemt eigenlijk automatisch al al het desktop geluid op wat je dus door je oordopjes hoort.

Druk op opnemen en het werkt al.
Toegevoegd op 18 september 2020 13:37: bron