Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

CD-r80 zegt 700MB te hebben en 80 minuten te kunnen spelen, maar dit komt niet overeen met laptop?

Op de CD staat dat hij 700MB heeft en 80 minuten kan spelen, maar op mijn laptop heb ik een aantal liedjes geselecteerd waarbij de eigenschappen zeggen slechts 95MB te gebruiken, maar toch al langer dan 80 minuten te zijn. Hoe kan dit?

3 jaar geleden
in: Audio
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat de bestanden op je laptop MP3 (of andere compressiebestanden zijn).
Je kan dan ook twee dingen doen. HEEL veel MP3's op die CD branden.

OF

De MP3's branden als echte CD bestanden (Redbook). Op dat moment zal je zien dat je maar ~80 minuten op de CD kwijt kan, of 700MB.
CD-bestanden zijn groter dan MP3-bestanden.
===

Als je de MP3's direct op de CD brandt (dataCD) kan deze echter niet gelezen worden in een "ouderwetse" CD-speler. Als je wil dat de CD in een oude CD-speler werkt moet je de CD branden als Audio-CD. De meeste brandsoftware converteert dit zelf, maar je moet dus wel het juiste brandproces aangeven.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 07 juni 2020 10:02: tekst
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Lijkt me bijna een klassieke generatiekloof.
Dan ben je vast een audio CD aan het branden, en zijn de liedjes die je er op wil zetten gecomprimeerd (als mp3 bijvoorbeeld). Op een audio CD staat ongecomprimeerde audio, dan komt die 700MB wel overeen met 80 minuten.
Heb even nagerekend, het klopt niet helemaal wat ik schrijf: 700MB is de capaciteit als je hem als data CD schrijft. Een audio CD heeft andere error correctie, waardoor 80 minuten aan audio overeenkomt met 807.5MB. Voor een audio CD moet je dus echt kijken naar het aantal minuten dat de liedjes duren.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 06 juni 2020 21:49: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding