Kan ik Google Chromecast audio ook gebruiken om muziek van cd-speler af te spelen op slimme speakers?

De Google Chromecast audio kan je gebruiken om muziek van je ‘slimme’ mobiel af te laten spelen op ‘oude’ speakers.
Kun je de Google Chromecast ook gebruiken om muziek van een ‘oude’ cd-speler af te spelen op slimme speakers? Of heb je daar een bluetooth adapter voor nodig?

Op dit moment heb ik een oude stereoset met een versterker en daarop aangesloten een cd-speler/wisselaar: Sony CDP-C345. Via de chromecast audio kan ik op mijn oude boxen muziek af laten spelen van mijn mobiel en vanzelfsprekend ook muziek van mijn cd-speler. Alleen zijn de boxen oud en de versterker kraakt. Ik wil dus graag een nieuw systeem. Ik zit te denken aan de Harman Kardon Citation One. Hiermee kan ik muziek via wifi en via bluetooth afspelen. Toch luister ik nog heel vaak cd's, maar ik weet niet of ik deze cd's af kan spelen via de slimme speakers. Kan dat via de Google Chromecast? Die heb ik namelijk liggen. Of moet ik een Bluetooth adapter hiervoor aanschaffen? Heb ik nog een versterker nodig? Ik ben benieuwd hoe ik het voor elkaar kan krijgen om toch muziek van een oud apparaat af kan spelen via slimme speakers. Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
4.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Je zal dan een bluetooth-zender (niet ontvanger) moeten kopen en die op je CD-speler aan moeten sluiten. Dan de zender koppelen aan je BT-speaker. https://www.bol.com/nl/p/hama-bluetooth-audio-zender-ontvanger-2in1-adapter-zwart/9200000078165051/ Link is zowel als zender als ontvanger te gebruiken. Jij zal hem als zender moeten gebruiken.

Antwoorden (1)

Sluit je CD speler aan op de Audio input van de PC.
En stream met casten het pc beeld/geluid met chrome naar de chromecast.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ehhh en dan?
Als je daarna de Chromecast op de slimme speaker aan kan sluiten via een audiokabel, dan kan je net zo goed de CD-speler direct aansluiten op de slimme speaker.
Maar volgens mij is het hele ding dat de slimme speaker geen analoge audio ingang heeft. De vrager heeft het overigens over een Chromecast Audio, dus het over beeld gaat dit sowieso niet.
https://www.coolblue.nl/advies/chromecast-audio-installeren.html
MasterSword
4 jaar geleden
Het is een apart antwoordt, maar wel de goedkoopste manier zonder iets duurs aan te schaffen. Dan kun je beter de cd rippen, en dan via de pc streamen.
LeonardN
4 jaar geleden
Ik stel dat het een onvolledig antwoord is. Je antwoord slaat in mijn ogen nergens op. De vrager wil zijn CD luisteren op een smartspeaker.
Jij gaat van CD>PC>Chromecast
En dan houdt je antwoord op zonder dat je een keer iets zegt over de smartspeaker.
Dat kan ook niet in mijn ogen omdat de smartspeaker volgens mij geen verbinding kan leggen met de Chromecast. Het is niet de goedkoopste manier, net zoals een glas water inschenken niet de goedkoopste manier is om bier te brouwen....