Hoe sluit ik twee ouderwetse speakers aan op mini jack?

Wanneer je twee speakers met ouderwetse 'draad' aansluiting hebt die je in de desbetrefende radio of ander audioapparaat plugt door deze vast te klikken, kun je deze dan via mini jack verbinden met een moderne computer via de connector zoals op de afbeelding?

1 speaker heeft dus 2 draadjes die je moet aansluiten, werkt dat dus met 4 ingangen richting de mini jack voor 2 speakers? Of heb je een adapter met maar 2 aansluitingen richting 1 mini jack nodig waarbij je dan allebei de speaker aansluiten in 1 gaatje stopt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
2.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Als die draadjes alleen naar een luidspreker gaan zal dat niet werken.
Er zal een versterker tussen moeten.

Antwoorden (1)

Nee dit gaat niet werken. Het signaal van een mini-jack uitgang is doorgaans veel te zwak om een speaker te kunnen sturen. Het is enkel bedoeld om signaal over te brengen. Je zult dus minimaal nog een versterker nodig hebben.