Nieuwe speakers met standaardradio, maakt dat verschil?

De standaardspeakers in mijn peugeot 308 2016 zijn niet best. Ze zijn niet slecht, maar wil toch graag betere kwaliteit. Heeft het nut om nieuwe speakers in te bouwen met de standaardradio en kan dat? Een subwoofer wil ik mijn ruimte niet voor afgeven. Ik wil namelijk ook geen rijdende discotheek, gewoon degelijk geluid.

4 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Antwoorden (1)

Dat zal wel enig verschil maken, maar verwacht er geen wonderen van. De deuren waar de speakers in gemonteerd zijn, zijn een slechte klankkast. Bij een echte auto-hifi specialist kunnen ze er vast en zeker een concertzaal van maken, maar dan moet je heel ver in de buidel tasten. In onderstaande link zie je wat voorbeelden van upgrades waar vanaf 10% verbetering wordt beloofd voor 450 euro. Ik vind dat persoonlijk veel geld voor een magere upgrade. Het geluid wordt pas echt beter met een aparte eindversterker en subwoofer, die laatste kun je zo (laten) monteren dat je deze makkelijk kunt verwijderen wanneer je de ruimte nodig hebt.
paulus811