Hoe kan ik zelf muziek uitzenden op FM?

Hallo, ik heb een oude radio op zolder gevonden. Deze wil ik graag gebruiken dit het liefst met mijn eigen gekozen muziek (uit het tijdperk van de radio). Dit gaat echter niet gezien het enige wat de buis radio kan is ontvangen via de luchtwegen. Is er misschien een oplossing voor dit probleem? Misschien FM uitzenden vanaf een oude mobiele telefoon (deze kan FM ontvangen dus dacht ik misschien ook uitzenden). Of is er een makkelijkere oplossing?

4 jaar geleden
in: Audio
2.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Je zou een fm transmitter kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nog beter ja, wist niet dat dit bestond/bestaat

Antwoorden (1)

Je kan en mag niet zomaar uit gaan zenden op de FM band.
Vaak zit er aan de achterkant van dergelijke radio's wel een aansluiting waarop men vroeger een platenspeler of bandrecorder op aan kon sluiten.
Nokia had vroeger wel een telefoon ik meen de N82 die een zwak FM uit kon zenden zodat je op je autoradio muziek kon luisteren van je telefoon