Kun je Sonos One boxen bedienen via een Google Nest Mini speaker?

Ik heb twee Sonos One boxen in de woonkamer. Stel dat ik een Google Nest Mini aanschaf voor in de keuken, kan ik dan via de Google Nest Mini zeggen dat er iets op de Sonos boxen afgespeeld moet worden of dat bijvoorbeeld het volume harder moet?

4 jaar geleden
in: Audio
5.1K

Antwoorden (1)

Ja, in principe kan dat.
Afhankelijk van de methode die jij prefereert bij het maken van de koppeling, zijn er juist alle of alleen sommige Sonos speakers te koppelen. Bij de keuze om Homey toe te passen als smart home controller bij de Sonos Google Home koppeling, kun je alle Sonos speakers koppelen. Hiermee kun je bijvoorbeeld Sonos Play 1 koppelen aan Google Assistant, wel dien je dan bijvoorbeeld via een Google Home Mini spraakopdrachten door te geven.
Wanneer jij echter gebruikt maakt van Chromecast Audio voor de koppeling, dien je een Sonos speaker te hebben die voorzien is van een ‘line-in’ ingang. Bij Sonos zijn dit de volgende speakers die je kunt koppelen aan Google Home:
Sonos Play:5 (eerste of tweede generatie)
Sonos Connect
Sonos Connect:AMP
In de bronnen staan verder alle details.