kan een radio met een cd speler een opgenomen cd rw?afspelen?

ik had een cd rw opgenomen met muziek om deze dan te laten spelen op mijn radio cd als ik de cd/rw afspeel op mijn computer is er niets aan de hand is alles goed. maar als ik hem op mijn cd radio afspeel heb ik geen geluid. anders speelt de radio cd prima dat is geen probleem maar de cd rw geeft geen geluid. met andere woorden een fabriek cd speelt prima

4 jaar geleden
in: Audio
4K
LeonardN
4 jaar geleden
Hier een uitleg hoe je audioCD's brandt met WMP
https://www.seniorweb.nl/artikel/muziek-cd-s-branden-met-windows-media-player

Antwoorden (2)

Er kunnen 2 opties zijn:
1) niet elke CD speler speelt CD RW's af. In dat geval heb je gewoon pech.
2) je gebruikt het verkeerde audioformaat.
Bij het branden van een CD kunnen deze bestanden op 2 manieren op de CD terecht komen. De foute manier is door ze als computerbestanden naar de CD te schrijven. De goede manier is een "Audio-CD" te maken. Het type kiest je wanneer je in je brandprogramma een CD gaat samenstellen. Kies daar voor 'Audio CD' en niet voor 'Data CD'.
Merk wel op dat op een audio CD vaak veel minder liedjes kunnen dan op een data CD.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
+ van mij, ik heb een oude stereo set op zolder staan, een van de eerste waar een cd speler in zat (kunnen ook nog casettebandjes in) deze speelt geen gebrande cd's af. Dan een oude autoradio met cd speler, speelt geen data cd af (dus geen MP3 CD) Dit heb ik ook met een oude dvd speler gehad. Die speelde WEL: DVD RC- maar geen DVD RC+ en RW al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Merk wel op dat op een audio CD vaak veel minder liedjes kunnen dan op een data CD."
Onzin, je had erbij moeten vertellen dat het dan gaat om gecomprimeerde bestanden in MP3 formaat, maar uncompressed past er net zoveel muziek op een data schijf als een audio cd.
LeonardN
4 jaar geleden
@Bhagavad Het is geen onzin. Het is namelijk het geval. Bijna alle nummers die mensen op hun PC hebben zijn MP3 of andere compressieformaten.
Ik had het ook uitgelegd om het voor te zijn dat iemand zegt: "Maar ik heb hier WAV-files of compressieloos geripte CD's bestanden die precies op 1 CD passen." De zin waar iedereen het mee eens kan zijn:
"Merk wel op dat op een Audio-CD normaliter minder liedjes kunnen dan op een data CD, als de DataCD compressiebestanden bevat als MP3/WMA/etc. ." Op een Audio-CD kunnen normaliter maar een nummer of 10-15. Op een Data-CD met MP3 zal dat ergens in de 100 zijn of wellicht meer. (Geen idee, CD's branden is al weer jaren passé) Stel je alle dataCD's voor op de wereld met uncompressed audio.
Stel je alle dataCD's voor op de wereld met MP3's of andere compressie (waar er dus tig van op een CD passen).
Waar zijn er meer van? (of waren)
Zelf heb ik regelmatig muziek van de radio op CD-RW gezet en casettebandjes overgezet. Afspelen op de CD-speler heeft nooit problemen gegeven.
Wellicht heb je iets aan onderstaande link die ook gaat over dit probleem.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Het gaat er niet om waar de muziek vandaan komt, het gaat erom waar deze op afgespeeld wordt.
Dat jij toevallig een CD-speler hebt die CD-RW afspeelt is geen garantie dat de vrager er ook een heeft die dat zonder problemen doet, of dat deze weet hoe de CD te branden.
Het forum geeft wel alle juiste aanwijzingen. "Black Rainbow schreef op 22-05-2003 @ 22:29:
En ook zeker weten dat je hem als audio cd gebrand hebt, en niet als data?" "TIGEK schreef op 22-05-2003 @ 22:16:
En is de CD wel gesloten? Soms doen ze daar ook nog lastig over" "Niet alle cd-spelers kunnen gebrande cd's afspelen"